Lina’nın yaz tatili!

Baharda kısa bir Güral Sapanca tatili deneyimi yaşamış, dinlenmek ne kelime, 2 yaş bunalımını dibine kadar yaşayarak 3 günde perişan olarak evimize dönmüş, bu yaz tatile gitmeyelim en iyisi demiştik. İyi haber; Lina tatilde beni yanılttı. Tatilimizi 2 hafta ve 2 parçalı olarak planladık. Önce Lina ve ben Bodrum’a annemin yanına gittik. Eşim orada bize katıldı ve hep birlikte Marmaris’e babamın yanına geçip oradan İstanbul’a döndük.

Gelelim detaylara, İstanbul-Bodrum uçak yolculuğunu Lina ve ben yaptık. 2 yaşını geçmiş olduğu için kendisine ayrı koltuk satın aldık. Uçak saatini akşam 8 civarı bir saatte aldık, 4 gibi uyandığı öğlen uykusunu tamamlayıp havaalanı için yola çıkabilelim istemiştim, yolumuz kısa süreceği için akşam uykusundan evvel de varacağımız yere varmış olacaktık. Akşam yemeği, havaalanı uçuş aşamalarına denk geldi evet ama hem yanıma yemek aldım, hem uçakta atıştırdı ve bu açıdan sorun yaşamadık. Uçak için yanımda ilgisini çekecek 1-2 yeni oyuncak vardı, çok sevdiklerinden de almıştım ama 1 saatlik bir uçuş olmasına rağmen, inerken Lina kucağımda ipad’ten video izliyorduk. Elbette yerinde oturmak istemedi ve oyuncaklar da bunun için yeterli olmadı. Bu beklediğim bir şeydi, ipad veya telefondan video izlemesi ya da yaşına uygun uygulamalarla oyalanması belli sınırlar dahilinde benim için sıkıntı yaratmadığından, yolculuğu sorunsuz geçirdik diyebilirim. Marmaris-İstanbul dönüşünde biraz daha sıkıldı Lina ama babası da olduğu için Lina ile ilgilenmeyi paslaşarak geçirdik. Uçakta bizi en çok zorlayan şey, bağlanmış olarak kendi koltuğunda oturmak istemeyişi oldu.

Bodrum’da Aktur Residence’ta kaldık.Çok memnun kaldığımı söyleyebilirim. Bence Bodrum’un en güzel denizlerinden olan Aktur plajlarına girebildiğimiz gibi, mutfağı ve gerekli tüm teçhizatı olan bir ev ortamında ama temizlik veya shuttle gibi otel imkanlarından da faydalanabildiğiniz bir sistem. Önümüzdeki sene özellikle Haziran döneminde buradan uzun süreli ev kiralama yapmayı düşünüyoruz. Sabah kahvaltısını evde balkonumuzda yaptıktan sonra Aktur Ana plaja gittik her gün, bu plaj geniş bir kum sahili olduğu için çocuklar için gerçekten mükemmel, restoran yemekleri de çocuklar için çok uygun ve çeşitli. Aktur’un bulunduğu Bitez kendi içinde de birçok farklı akşam yemeği seçeneği sunmakla birlikte Bodrum merkeze de yakın olduğu için bazı akşamları Bitez’de bazı akşamları  Bodrum’da Marina civarında geçirerek tatilimizi tamamladık. Bitez’e gidenlere Bitez Dondurmacısı’nı ve mantıcısını şiddetle tavsiye ederim.

Babamızın da gelmesiyle, Marmaris geçisini tam öğlen uykusu saatine denk getirerek Dede Turizm’in aracıyla yaptık.  Öğlen yemeği üzerine elindeki dondurmayla arabada mayışan ve eve varana kadar uyanmayan Lina sayesinde mükemmel bir yolculuktu. Marmaris’te babamın evinde kaldığımız için evdeki merdiven ve havuzdan Lina’yı koruma çabası haricinde konaklama tabii ki çok sorunsuzdu. Selimiye, Kumlubük, Turunç gibi yakın yerlere günlük olarak denize girmeye gittik. Plajları hep taştı ve bu yine benim beklemediğim bir sonuç getirdi; Lina taşı kumdan daha çok sevdi ve başka hiçbir şeye ihtiyaç duymadan oynadı. Gerçi çocuğunuzun ilgi alanına göre su kenarında oynayabileceği oyuncakları olmasını en azından diğer çocukların oyuncakları için ağlamaması adına tavsiye ederim. Biz her zaman bol oyuncaklı dolaşırız, bazen yük olsa, çanta hiç açılmasa da faydasını görüyorum. Minik bir şişme havuzumuz da bizimle beraberdi Marmaris’te, devamlı su ile oynamak istediği fakat o kadar uzun süre güneş altında kalması da doğru olmadığı için havuz işimize çok yarıyor. Yeri gelmişken güneş koruma olarak geçen seneki gibi Mustela kullandım ve çok çok memnun kaldım.

Öğlen yemeklerini yine bulunduğumuz yerlerin menülerinden sorunsuzca hallettim. Akşamları da bazen evde bazen dışarda yedik. Artık 2 yaşında olduğu ve gittiğimiz her yerde ona uygun yiyecekler bulabildiğim için geçen yıldan bu yıla en çok kolaylaşan konulardan biri beslenme oldu çünkü geçen yıl tatilimize her öğün için ayrı hazırlanmış ve cam kaplarda dondurulmuş yemekleri soğuk zincir ile taşıyarak çıkmıştım, zahmetliydi.

Tabii ki bu 2 haftalık süreçte bir sürü ağlama krizi ve  inatlaşma yaşadık  ama genele baktığımda gerçekten bir bebekle değil bir çocuk ile 2 haftalık güzel bir tatil geçirdik. İlla ki her şey dahil bir tesise gitmek durumunda olmadığımızı, tabii ki uygun ortamlara yani gölgelik alanlara ve geniş bir öğlen menüsüne sahip yerlere gittiğimiz müddetçe daha çok sevdiğimiz hareketli tatil planları yapabileceğimizi gördük. Önümüzdeki yaz çok daha eğleneceğimizden eminim 🙂

Bu tatilde yanımızda olanlar ve tavsiye ettiklerim:

Mustela 50+ güneş koruyucu

Chereks kraulquappen kolluklar

Kietla jokaki güneş gözlükleri

Slipstop kayma önleyici patikler

Crocs terlikler

İgor-bondi sandaletler

Imaginarium kum ve su oyuncakları

Intex şişme havuz

UV koruyuculu şapka

İyi Tatiller 🙂

Yazan: Burcu Seçkin

Benzer Yazılar
SOSYAL MEDYADA BİZİ TAKİP EDİN!